|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia






Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |

USD zł |
EUR zł |
CHF zł |

Kategoria: Aktualności
Strategią w komunikacyjne problemy
Rozmiar tekstu: A A A
Za 10 lat w Słupsku może być 50 tys. samochodów, czyli o połowę
więcej niż teraz. Ciężko to sobie wyobrazić bo przecież, już
dziś poruszanie się po mieście jest uciążliwe. Wzrosło
zatłoczenie ulic, ogromnym problemem są miejsca parkingowe. Co
zrobić z tym fantem? Odpowiedź nie jest prosta, ale problemy
rozwiązać ma opracowana właśnie "Strategia transportowa Słupska
na lata 2003-2012".
- Opracowanie strategii trwało kilka miesięcy, a pracowało nad nią kilkanaście osób. Przedstawiono w niej największe problemy z jakimi spotykają się nie tylko kierowcy, ale także rowerzyści, piesi i osoby korzystające z komunikacji zbiorowej. Strategia wyznacza nam też kierunki i cele, które musimy zrealizować jeśli nie chcemy utknąć w korkach, spalinach, a poruszanie po Słupsku ma być bezpieczne - mówi Zdzisław Walo, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w słupskim Urzędzie Miejskim.
Co najbardziej utrudnia nam życie? Kierowcy narzekają m.in. na liczbę miejsc parkingowych. W centrum Słupska jest ich około 2300. To za mało. - Konieczne jest więc wybudowanie w centrum wielopoziomowego parkingu oraz kilku dużych parkingów na obrzeżach śródmieścia - dodaje Z. Walo. Największym problemem komunikacyjnym Słupska jest za mała liczba połączeń pomiędzy częścią wschodnią i zachodnią miasta, które oddzielone są od siebie torami. Koniecznie trzeba więc wybudować choć jeden przejazd nad torami i rzeką Słupią, który ułatwiłby połączenie Osiedla Niepodległości i dzielnic w okolicach Pomorskiej Akademii Pedagogicznej.
Specjaliści podzielili miasto w strategii na trzy strefy. Strefa "A" obejmuje ścisłe centrum miasta pomiędzy ulicami Jagiełły, 9 Marca, al. Sienkiewicza, Kilińskiego i rzeką Słupią. Wjeżdżać będą mogły do niej tylko taksówki, samochody dostawcze, mieszkańcy strefy i różne służby. Ze strefy "B" - pomiędzy torami kolejowymi, ulicą Kaszubską, Lutosławkiego i Kościuszki - korzystać będzie mogła też komunikacja zbiorowa, mieszkańcy Słupska i samochody dostawcze do 2,5 tony. Strefa "C" dostępna będzie dla wszystkich.
Strategia zakłada też m.in. rozbudowę i modernizację już istniejących ścieżek dla rowerów, uruchomienie portu lotniczego w Redzikowie oraz budowę lądowiska dla śmigłowców w pobliżu śródmieścia. Korzystać miałyby z niego służby ratunkowe w razie np. klęski żywiołowej.
Opracowaną strategię muszą jeszcze zatwierdzić radni. Stanie się to najprawdopodobniej podczas grudniowej sesji. (bos)
- Opracowanie strategii trwało kilka miesięcy, a pracowało nad nią kilkanaście osób. Przedstawiono w niej największe problemy z jakimi spotykają się nie tylko kierowcy, ale także rowerzyści, piesi i osoby korzystające z komunikacji zbiorowej. Strategia wyznacza nam też kierunki i cele, które musimy zrealizować jeśli nie chcemy utknąć w korkach, spalinach, a poruszanie po Słupsku ma być bezpieczne - mówi Zdzisław Walo, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska w słupskim Urzędzie Miejskim.
Co najbardziej utrudnia nam życie? Kierowcy narzekają m.in. na liczbę miejsc parkingowych. W centrum Słupska jest ich około 2300. To za mało. - Konieczne jest więc wybudowanie w centrum wielopoziomowego parkingu oraz kilku dużych parkingów na obrzeżach śródmieścia - dodaje Z. Walo. Największym problemem komunikacyjnym Słupska jest za mała liczba połączeń pomiędzy częścią wschodnią i zachodnią miasta, które oddzielone są od siebie torami. Koniecznie trzeba więc wybudować choć jeden przejazd nad torami i rzeką Słupią, który ułatwiłby połączenie Osiedla Niepodległości i dzielnic w okolicach Pomorskiej Akademii Pedagogicznej.
Specjaliści podzielili miasto w strategii na trzy strefy. Strefa "A" obejmuje ścisłe centrum miasta pomiędzy ulicami Jagiełły, 9 Marca, al. Sienkiewicza, Kilińskiego i rzeką Słupią. Wjeżdżać będą mogły do niej tylko taksówki, samochody dostawcze, mieszkańcy strefy i różne służby. Ze strefy "B" - pomiędzy torami kolejowymi, ulicą Kaszubską, Lutosławkiego i Kościuszki - korzystać będzie mogła też komunikacja zbiorowa, mieszkańcy Słupska i samochody dostawcze do 2,5 tony. Strefa "C" dostępna będzie dla wszystkich.
Strategia zakłada też m.in. rozbudowę i modernizację już istniejących ścieżek dla rowerów, uruchomienie portu lotniczego w Redzikowie oraz budowę lądowiska dla śmigłowców w pobliżu śródmieścia. Korzystać miałyby z niego służby ratunkowe w razie np. klęski żywiołowej.
Opracowaną strategię muszą jeszcze zatwierdzić radni. Stanie się to najprawdopodobniej podczas grudniowej sesji. (bos)

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 42 Gości