Pb 95
  ON
  Lpg
 
  USD
  EUR
  CHF
 
Google
Baza firm
Wiadomości
Ogłoszenia
Nieruchomości
Motoryzacja
Menu Online
   
Kategoria: Aktualności
Podpisano zezwolenie na budowę obwodnicy
Rozmiar tekstu: A A A
Wstępne prace ziemne przy obwodnicy już wykonano.
To będzie jedna z większych inwestycji w regionie. Obwodnica miasta Słupska, bo o niej mowa, ma mieć długość 16 kilometrów. Dzięki niej zmniejszyć się ma ruch tranzytowy przez miasto, na drodze nr 6 - ze Szczecina do Gdańska. W środę, w delegaturze Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Słupsku, wojewoda pomorski Roman Zaborowski wręczył przedstawicielowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pozwolenie na budowę drugiego odcinka obwodnicy miasta Słupska.

W listopadzie 2007 roku wojewoda przekazał pozwolenie na budowę pierwszego - liczącego 4,9 km ? odcinka drogi. Drugi etap będzie liczył 11,4 km. Przetarg nieograniczony na roboty budowlane ogłoszono w marcu 2008 roku.

- Droga ekspresowa S6 jest częścią planowanej sieci dróg szybkiego ruchu, określonej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie ustalenia sieci autostrad i dróg ekspresowych - wyjaśnia Maria Opinc-Bennich, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego. - Licząca łącznie 16,3 km obwodnica miasta Słupska jest elementem większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej Szczecin - Gdańsk.

Według założeń, obwodnica znacznie odciąży ulice śródmieścia Słupska i przyczyni się do ożywienia gospodarczego terenów leżących wzdłuż drogi, będą one bowiem atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów. Czy dzięki obwodnicy ruch między Gdańskiem, Słupskiem i Szczecinem zostanie usprawniony? Pokażą to najbliższe dwa lata, kiedy obiekt będzie budowany. Jednak już teraz wiele osób ma wątpliwości, czy zwykła dwupasmowa droga sprosta całkiem sporemu natężeniu ruchu, jaki jest codziennie generowany na tej trasie.

- Wystarczy zwykły kierowca traktora, który będzie zjeżdżał z pola i zatarasuje ruch, bo będzie musiał dojechać do swojego gospodarstwa - mówi kierowca ciężarówki Bogdan Szerwiel ze Słupska. - Dziwne są takie zmiany planów, tym bardziej, że słyszeliśmy wielokrotnie, że planowana trasa ma mieć cztery pasy. To niezbędne minimum, aby sprawnie dojechać do Trójmiasta.

O zmianie zadecydowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zdaniem GDDKiA, nie ma potrzeby budowania czteropasmówki.

- Badanie natężenia ruchu wskazują, że jednojezdniowa trasa w zupełności wystarczy - twierdzi Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Koszt wybudowania w pełni trasy S6 to około miliard złotych.
 
» Oryginalna treść artykułu znajduje się tutaj. «
 
 

Informacje na temat artykułu:
autor:Marcin Kamiński
Źródło:POLSKA Dziennik Bałtycki
data dodania:2008-04-11
wyświetleń:3376

Copyright 2003-2024 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone. Aktualnie On-Line: 12 Gości