|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia






Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |

USD zł |
EUR zł |
CHF zł |

Kategoria: Aktualności
Gaz czyści portfele
Rozmiar tekstu: A A A
Od sierpnia ubiegłego roku, kiedy to w Słupsku i Ustce
zmieniono gaz z zaazotowanego na wysokometanowy nie milkną głosy
niezadowolenia. Okazuje się, że odbiorcy gazu płacą za niego
drożej, ale nie o zapowiadane 16 procent, ale nawet o... 100
procent!
- W ubiegłym roku o tej porze za miesiąc ogrzewania mieszkania,
przy piecu włączonym w dzień i w nocy płaciłam 280 złotych.
Teraz kiedy oszczędzam i włączam ogrzewanie tylko na kilka
godzin płacę miesięcznie 350 złotych - mówi pani Zofia (nazwisko
do wiadomości redakcji) lokatorka 50-metrowego mieszkania przy
ul. Szarych Szeregów w Słupsku. - Mąż nie ma pracy, syn
studiuje, a z mojej pensji coraz trudniej na bieżąco regulować
tak wysokie opłaty - przyznaje słupszczanka. Ten sam problen
dotyczy również wielu instytucji. Mieczysław Jaroszewicz,
dyrektor Muzeum Pomorza Środkowego, który w ubiegłym roku
wymienił w zamku system grzewczy na nowoczesny i ekonomiczny
otrzymał rachunek opiewajacy na 10 tys. zł, podczas gdy rok temu
zużył więcej gazu a zapłacił 5 tys. złotych.
Do Pomorskiej Spółki Gazowniczej, dystrybutora gazu wpłynęło ponad 2 tys. reklamacji od mieszkańców Słupska i Ustki. Spółka nie ma jednak sobie nic do zarzucenia. Władze miasta zleciły więc zmierzenie jakości gazu. - Niezależni rzeczoznawcy w Sopotu stwierdzili, że paramety gazu są zgodne z normą - mówi Marek Zapolski, rzecznik praw konsumenta w słupskim ratuszu. - Teraz będziemy próbować udowodnić spółce, że wprowadziła odbiorców w błąd nie podając prawdziwych informacji o rzeczywistej cenie gazu i jego przesyłu. M. Zapolski wysłał już wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta o wszęcie postępowania przeciw PSG. - Jeżeli UOKiK to potwierdzi każdy odbiorca będzie mógł indywidulalnie zgłaszać wniosek o odszkodowanie do sądu - wyjaśnia M. Zapolski. (nik)
Do Pomorskiej Spółki Gazowniczej, dystrybutora gazu wpłynęło ponad 2 tys. reklamacji od mieszkańców Słupska i Ustki. Spółka nie ma jednak sobie nic do zarzucenia. Władze miasta zleciły więc zmierzenie jakości gazu. - Niezależni rzeczoznawcy w Sopotu stwierdzili, że paramety gazu są zgodne z normą - mówi Marek Zapolski, rzecznik praw konsumenta w słupskim ratuszu. - Teraz będziemy próbować udowodnić spółce, że wprowadziła odbiorców w błąd nie podając prawdziwych informacji o rzeczywistej cenie gazu i jego przesyłu. M. Zapolski wysłał już wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta o wszęcie postępowania przeciw PSG. - Jeżeli UOKiK to potwierdzi każdy odbiorca będzie mógł indywidulalnie zgłaszać wniosek o odszkodowanie do sądu - wyjaśnia M. Zapolski. (nik)

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 14 Gości