Maj 2025 »
PnWtŚrCzPtSoNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
  Pb 95
  ON
  Lpg
 
  USD
  EUR
  CHF
 
Google
Baza firm
Wiadomości
Ogłoszenia
Nieruchomości
Motoryzacja
Menu Online
   
Kategoria: Aktualności
Nasi są dobrzy w te klocki
Rozmiar tekstu: A A A
Nasze pociągi nie mają kłopotów z hamulcami - zapewniają pomorscy kolejarze. Wagony sprawdzane i remontowane w Słupsku wyposażane są wyłącznie w tradycyjne, żeliwne klocki hamulcowe. Dyskusję nad kolejowymi hamulcami rozpoczęło w piątek krakowskie radio RMF FM. Zdaniem reporterów rozgłośni, używane od niedawna w pociągach tzw. kompozytowe klocki hamulcowe (wykonane z mieszaniny różnych tworzyw, jak twierdzą fachowcy są słabsze niż żeliwne) mogą niebezpiecznie wydłużać ich drogę hamowania. W Gdyni, zgodnie z decyzją Urzędu Transportu Kolejowego, w niektórych składach wymieniono już klocki kompozytowe na żeliwne. - Tylko w popularnych "kolejkach" pozostawiliśmy "kompozyty". I to na czas ekspertyz - zastrzega Zbigniew Labuda, dyrektor techniczny Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Nowoczesne klocki kompozytowe ciszej wyhamowują pociąg, bez charakterystycznego pisku, jaki wydają tradycyjne, żeliwne klocki. Na nowy rodzaj hamulcowych klocków narzekają natomiast kolejarze z okręgu warszawskiego i lubelskiego. Tam "kompozyty" są stosowane już od półtora roku. Zdaniem maszynistów, zupełnie inaczej trzeba nimi hamować. Dużo gorzej zachowują się też zimą i na mokrych lub oszronionych torach. (Jarosław Kowalski)
 
 

Informacje na temat artykułu:
Źródło:POLSKA Dziennik Bałtycki
data dodania:2006-02-07
wyświetleń:1007

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone. Aktualnie On-Line: 35 Gości