|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia






Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |

USD zł |
EUR zł |
CHF zł |

Kategoria: Aktualności
Nasi są dobrzy w te klocki
Rozmiar tekstu: A A A
Nasze pociągi nie mają kłopotów z hamulcami - zapewniają pomorscy kolejarze. Wagony sprawdzane i remontowane w Słupsku wyposażane są wyłącznie w tradycyjne, żeliwne klocki hamulcowe. Dyskusję nad kolejowymi hamulcami rozpoczęło w piątek krakowskie radio RMF FM. Zdaniem reporterów rozgłośni, używane od niedawna w pociągach tzw. kompozytowe klocki hamulcowe (wykonane z mieszaniny różnych tworzyw, jak twierdzą fachowcy są słabsze niż żeliwne) mogą niebezpiecznie wydłużać ich drogę hamowania. W Gdyni, zgodnie z decyzją Urzędu Transportu Kolejowego, w niektórych składach wymieniono już klocki kompozytowe na żeliwne. - Tylko w popularnych "kolejkach" pozostawiliśmy "kompozyty". I to na czas ekspertyz - zastrzega Zbigniew Labuda, dyrektor techniczny Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Nowoczesne klocki kompozytowe ciszej wyhamowują pociąg, bez charakterystycznego pisku, jaki wydają tradycyjne, żeliwne klocki.
Na nowy rodzaj hamulcowych klocków narzekają natomiast kolejarze z okręgu warszawskiego i lubelskiego. Tam "kompozyty" są stosowane już od półtora roku. Zdaniem maszynistów, zupełnie inaczej trzeba nimi hamować. Dużo gorzej zachowują się też zimą i na mokrych lub oszronionych torach. (Jarosław Kowalski)

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 35 Gości