|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia






Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |

USD zł |
EUR zł |
CHF zł |

Kategoria: Aktualności
Ratunek w ustawie
Rozmiar tekstu: A A A
- Mamy coraz więcej takich przypadków, gdzie konsumenci chcą zwrotu pieniędzy, bo urządzenie się psuje - mówi Piotr Szczurko, prezes Federacji Konsumentów w Słupsku. - Ostatnio mieliśmy przypadek samochodu, który wyjechał za bramę salonu i zepsuł się. Klient mógł je tylko naprawić w tej samej firmie, gdyż gwarancja nie przewidywała wymiany egzemplarza na nowy. Wcześniej nie było możliwości jego przetestowania, bo przejechać się można jedynie autem do testów, a te są sprawne na 100 procent. Takie postępowanie sprzedawców, to jest łamanie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Według prezesa Szczurko w jej świetle sprzedawca powinien nam zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki do dokonania wyboru towaru i sprawdzenia jego jakości.
- Tak się jednak nie dzieje - stwierdza. - A w wielu przypadkach jest to po prostu niemożliwe. Na szczęście nieprzestrzeganie przez sprzedawcę tej ustawy, daje nam wolną drogę do dochodzenia swoich praw przed sądem.
- Coraz więcej spraw wygrywamy z nieuczciwymi sprzedawcami. Mamy jednak nadzieję, że w końcu prawo zmieni się i klienci nie będą musieli walczyć o to, co im się należy - dodaje prezes. (Marcin Kamiński)

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 35 Gości