Pb 95
  ON
  Lpg
 
  USD
  EUR
  CHF
 
Google
Baza firm
Wiadomości
Ogłoszenia
Nieruchomości
Motoryzacja
Menu Online
   
Kategoria: Aktualności
Kwadrat gorszy, owal lepszy
Rozmiar tekstu: A A A
Kwadratowa pieczątka na produkcie wzbudza najwięcej kontrowersji - informuje, że towar nie spełnia jeszcze wszystkich europejskich standardów: - Odżywiam się zdrowo, dlatego zawsze przyglądam się oznaczeniom na opakowaniach. Jeśli w tej samej cenie jest jogurt spełniający wymogi unijne i taki, który ich ich nie spełnia, to wybiorę ten "europejski" - mówi Alicja Górnowicz, studentka anglistyki ze Słupska. Producenci ripostują: - Nie spełniający wszystkich standardów, to nie znaczy gorszy. Kwadratową pieczątką muszą stemplować swoje produkty zakłady, które są w trakcie dostosowywania do wymogów unijnych. - Producenci mogą stracić, gdyż hipermarkety mogą odmówić przyjmowania ich towarów, traktując je jako gorsze od tych przeznaczonych na rynek europejski. Jednak z drugiej strony konsument ma prawo wiedzieć, jaki towar kupuje - mówi Jan Kowalczyk, inspektor w słupskiej Inspekcji Weterynaryjnej.

Specjalne oznaczenia znajdują się na produktach mięsnych, rybnych i nabiale - okrągłe pieczątki na tych przeznaczonych do sprzedaży jedynie w kraju, owalne - na tych na rynek europejski. Są na każdym kartoniku mleka, czy słoiczku ze śledziami, a w przypadku np. wędlin na opakowaniach zbiorczych. Najnowsze rozporządzenie ministra rolnictwa i rozwoju wsi mówi o wprowadzeniu oznaczeń kwadratowych dla zakładów, które mają okres dostosowawczy do wymogów unijnych: - Wysyłaliśmy już rozporządzenia z zaleceniami do wszystkich aintererowanych zakładów w regionie. Niedługo będziemy sprawdzać, czy stosują kwadratowe pieczątki - mówi J. Kowalczyk.

Jednym z zakładów, który zobowiązany jest do "kwadratów" to podsłupski Zakład Przetwórstwa Mięsnego "Korganowscy": - Na razie nie stemplujemy kwadratami, gdyż mamy jeszcze duże zapasy opakowań z owalnymi pieczątkami. Czy na tym stracimy, czas pokaże. Klient w Słupsku patrzy na cenę, nie na pieczątkę. Gorzej może być z dużymi odbiorcami w Trójmieście - powiedział nam Wojciech Szulc, menadżer zakładu.

Mieczysław Remiszewski, powiatowy rzecznik praw konsumenta popiera wprowadzenie kwadratowych oznaczeń: - Klient ma prawo wiedzieć, co kupuje. (mag)
 
 

Informacje na temat artykułu:
Źródło:Głos Słupski
data dodania:2004-07-28
wyświetleń:895

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone. Aktualnie On-Line: 5 Gości